Kategorier
Produktutvikling

Kle deg i kumlokk!

Bak fra venstre: Joraand Stavåsen fra Rett Profilering og Marit Svalastog, prosjektleder i KRAFT. Foran: Daglig leder på Øvre Verket Mette Sanden (t.v.) og trainee i KRAFT-prosjektet Maren Sandbakk. Begge foto: Gunnar Sanden

En viktig del av KRAFT-prosjektet er det vi kaller «the DNA of a region», eller «områdets DNA. Det betyr at når vi skal bidra til utviklingen av nye produkter eller konsepter, vil vi basere det på det som er spesielt for og uttrykker identiteten til akkurat dette området. Og hva er vel mer ikonisk for Ulefoss enn – kumlokket?

I samarbeid med Øvre Verket og Rett Profilering har KRAFT har bidratt til en helt ny kleskolleksjon basert på en av Ulefoss’ viktigste identitetsmarkører, nemlig jernverket, som har vært i drift siden 1657. Line Brekke Rasmussen ved Ulefoss Jernværk har levert designet, og daglig leder ved Øvre Verket, Mette Sanden, og Joraand Stavåsen ved Rett Profilering på Ulefoss har sammen med KRAFT funnet fram til ulike modeller, farger og størrelser.

Kumlokkene fra Ulefoss er å finne over hele verden.

Hettegensere- og jakker, longsleeves, luer og nett i alle farger og av høy kvalitet er klare i gavebutikken på Øvre Verket, i akkurat passe tid til julemarked og julegavehandel!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *